fredag 10. juli 2009


Hei på dokke -gode bloggvenner :)
takk for koselige helsingar !
Alltid like kjekt :)
Tiltross for sommar - sol og uteliv har eg så
lyst å vise dokke siste innkjøp av noko INNE i huset..nemlig lysekroner :):)
Er såå fornøgde !!
Då eg kom inn i ein liten, men flott interiørbutikk..berre
sa det pang då eg såg denne lysekrona.
Over salongbordet passar det utmerket med ei som
kun er for levande lys.
Ofte har eg lyst å tenne lys på bordet der..men så
er det desse karane i huset då..som ikkje er like glad for det
...derfor...når det henger over bordet ...ja då går det så fint ;);)
Kjekt med sånne kjøp som treff sånn midt i blinken :):)
-.-.-.-


-.-.-.-
I lag med det nymala taket...så kjem den mykje bedre
til sin rett...synest eg då :):)
Forrige veke var det lyn og torden...og då
benytta eg anledningen til å tenne en del lys..og då
synte dei faktisk godt igjen...lenge sidan sist det har
vore så mørkt ute....
-....-....-
Synest peisen vår òg kom mykje bedre til sin rett i lag med
kvite vegger og tak....( enn gulna panel ;);)
-.-.-.-


-.-.-.-
Forrige veke hadde vi ein hærlig kveld i min bror
m/fam. sitt naust ..Langbord med kvit duk..markblomster...
reker...m.tilbehør...grillmat...hærlig !
22 gr.i sjøen..og badinga stod på heilt til 00.30...tenk
å bade om natta :):) berre nydelig :)
-.-.-.-


-.-.-.-
Små og store synest det var koselig å bli med
onkel ut på ein båttur òg :):)
Viktig å ta vare på sommarkveldane på denne måten...
stoppe opp i den aktive kvardagen og både glede seg
over kvarandre og den nydelige naturen som omgir oss !!
Vi er såå heldige !!
-.-.-.-

-.-.-.-
Denne lyskrona kjøpte eg i vinter over spisebordet i stova !
No er den flytta til soverommet - og i stova er komt ei
ny og litt større frå Lisbeth Dahl ! Den passa der litt bedre
pga at den er litt større ! Var eit kupp synest eg ...kr 1299,-
det var iallefall eg veldig fornøgde med :):)
-.-.-.-.-

Kjekt å ha fått denne på soverommet !
-.-.-.-
Denne vart veldig fin her :):)...også passa den godt til den
andre som henger over
salongbordet...sidan begge er kvite !
-.-.-.-

-.-.-.-.-

Pelargoniane bugner av knupper :):) Dei er virkelig
ein av mine favoritt blomstrar !!
Tenk eg synest denne var litt gammeldags då mamma
og pappa hadde slike i stovevindua då eg var lita..
med sånne potter av plast der ein rulla litt ned øverste
delen...sånn kvitrutete potter :):)...også stod dei
på gamle tefat :) NYDELIG når eg no tenker
tilbake og ser det føre meg :)...og no kjem dei litt
sentimentale følelsane fram....men det må òg være
lov... Her i bloggverda er dokke berre så gode..så eg
er meg sjølv..uansett :):)

-.-.-.-
Vil ønske dokke gode venner der ute ein fortsatt
koselig sommar :) Dokke er ein hærlig gjeng kvar og ein på
dokka måte :) Har sagt det før...kan føle meg sliten etter ein
lang dag..og kjenner energien kjem når eg tittar innom dokke :)
Eg er ikkje alltid like aktiv bloggar...men kosar meg med
det når tida strekker til. Dokke gir meg
mykje glede og inspirasjon når eg ser inn til dokke :):)
( prøver å gi noko tilbake :)
SOMMAR!
Hærlig med lyse dagar og netter...
godt å sleppe å tenke på klokka...berre stoppe opp og nyte
på ein litt anleis måte :):)
Igjen :) ha det kjempefint !
STOR sommarklem frå ein glad "snart"turist :)
-.-.-.-

18 kommentarer:

h.espe sa...

Og VI koser oss på bloggen din, så det er virkelig gjensidig!!!!

Så flotte lysekroner du har kjøpt deg. Jeg er også veldig svak for disse med prismer og "bling-bling", og kanskje aller mest de for levende lys.

Ja, sommeren skrider frem. Er ferdig med første del av ferien, og nå blir det jobbing i litt over en måned før jeg reiser to uker til Samos. Gleder meg masse!!! I mellomtiden skal jeg også kose meg, så om det blir sommerjobbing, så er det ikke synd i meg. Skal blant annet nyte herlige dager i kolonihytta til sjefen min, og det blir kos det!!!

Ha en fortsatt flott sommer - nyt dagene!

Stor klem fra Hildegunn

johanne`s rom sa...

Så flott lysekrone, virkelig fin. Det var et koselig og langt innlegg fra deg. Ønsker deg god ferie og fortsatt god sommer.

Fjordheim sa...

For noen flotte lysekroner du har kjøpt deg. Både den med levende lys og den andre. Flotte var de begge to.
Koser meg når jeg ser du har laget nytt innlegg. Alltid så flott og inspirerende.
Herlig med slike kveldsturer om sommeren. Reker og bading ved sjøen? Kan ikke være mye som er bedre enn det.
Ønsker deg en fortsatt flott sommer :)

Malys krok sa...

Hei Johanne! Tusen takk for din koselige hilsen til meg.
Fint å se inn til deg igjen. Flotte lysekroner du har kjøpt, så bra at du fant akkurat en du "falt" for. Artig når en plutselig vet at det er det rette...Passet godt i stua hos dere.
Deilig med de varme, gode sommerkveldene en kan nyte sammen. Vi har endelig fått litt varme her, og det er godt!

Håper hele familien din har det godt! Tenker på dere! Klem fra Margit.

Anonym sa...

Alltid koselig med et livstegn fra deg! Lysekrona du har kjøpt deg, er bare kjempefin - og det er den du har flyttet til soverommet, også. Lysekroner er i det hele tatt flott! Ser ut til at du har en super sommer - så virkelig herlig ut med familiesammenkomsten. Det er sånt man skal gjøre en varm solskinnsdag! Kos deg videre Johanne - her er det kaldt og regn nå, men solen kommer sikkert tilbake om ikke lenge:o) Klem fra Randi**

Hulda sa...

Heisann Johanne! Takk for koselig hilsen! :) Så flotte lysekroner du har fått kjøpt, og hengt opp. Taket dere malte er virkelig flott, skal si det må ha vært litt av en jobb! Stilig med bjelkene i brunt og taket i hvitt. God sommer!

Mitt hvite hus sa...

Heisan min venn..... en hilsen fra meg og Skånes rike...

Nydelig lysekrone... du har et vakkert rustikk hjem som jeg liker...
Så deilig med hyggelige familiekvelder.

Vi har hatt overaskelser for min far som blir 80 år... Så herlig glad han ble...
Vi nyter deilige ferie dager her i Sverige... har bare falt for den sør svenske herligheten...
Vi nyter videre og blogges vennen...
En stor klem til deg til vi " sees"


Kerstin

M.E.V. foto sa...

For noen nydelege lysekroner du har. Eg har ingen foreløpig, men det kjem nok her også;)

Ha ein fortsatt fin sommar! Klem

Heidi-anitha sa...

Kjære Johanne!

God sommer til deg!

Så koselige bilder fra deg! her var det mye lys og varme;0)..

Nydelige prismer og det hele - det setter virkelig prikken over Ièn ...

Nå må du nyte deilige dager med familien. Her glimter solen med sitt fravær. Har vært regn en ukes tid nå - men solen tittet frem i kveld fra blå himmel. Utrolig hvor glad man blir med en gang man an være ute og kose seg og kunne dekke på ute til måltider og tid til lek med ungene.
Stor ferie klem Heidi-anitha

Josefine sa...

Herligheten for en flott lysekrone!
Den kommer jo bare til å være prikken over i'en i rommet:))
Herlige sommerbilder fra deg..
Stor sommerklem

hagagården sa...

Men vilka vackra lampor du visar.
kram
ninni

Guttemamma sa...

Du og du for noen flotte lysekroner,skulle gjerne hatt en i hvert rom jeg...:-). Maser om en på soverommet...Den med stearinlys var helt nydelig,har ikke funnet noen uten strøm jeg...også lurer jeg på om det ikke blir svart os i taket av de???
Lekkert er det iallefall!!
Kos deg med siste frkvelden da, og som du sier snart er det helg igjen...
stor klem fra Anette

M.E.V. foto sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar:D Håper du har det bra og nyt sommaren, sjølv om veret ikkje er det beste...

Mitt hvite hus sa...

heisan

håper du og dine har det bra... lenge siden jeg har hørt fra deg...måtte bare innom for å legge igjen en hilsen..
Klem Kerstin

Magdalena sa...

nyyydleig lysekrone...
håper dere har det bra!
magny***

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

hei kjære Johanne! :) så deilig å vere tilbake og kike innom bloggen din! Ser du har ein lang pause du også? Håper at alt står bra til med både deg og dine kjære. Sender dere alle varme tankar.

Den lysekrona din var berre sååå vakker. Eg elsker levande lys og prismer :)

Ja, no er steget tatt. Vi skal flytte heimover til Sogn og bygge drømmehuset. Gjett om vi gleder oss til det :) Blir så fint! sjølv om det blir veldig rart å flytte heim att igjen.. :) Men det går seg nok til.

Ønsker deg ei stålande helg, og så håper eg at vi snakkast snart :) Godklem kjære du :)

Trines Hus og Hage sa...

Hei Johanne!
Jeg ville bare legge igjen en liten hilsen til deg. Ser det er lenge side du la ut dette siste innlegget ditt. Håper alt er bra med deg og dine.
Lysekronene som du viser her var bare vakre og jeg håper du nyter dem i fulle drag nå som vi er midt i mørketiden igjen.
Ønsker deg alt godt og fine dager fremover. Klem fra Trine

Anonym sa...

Hei. Se der ja fant jeg enda en flott blogg. Håper du blogger mer du er jo så flink og har det så fint. :)Klem og god Søndag.