tysdag 20. januar 2009



Vårlig Stemning !






Denne lykta fekk eg av go-jenta mi ( dottera :)
til bursdagen !!
Ho veit kva mamma likar :)





Synest det er så flott med vårlig

stemning på kjøkkenet !

Dagane er lysare for kvar dag ...

og det er såå HÆRLIG !!!



Gardinene på kjøkkenet kjøpte eg i sommar...men har klart å spare dei til no.

Det hender seg ganske ofte at

eg kjøper noko eg likar..som faktisk kan ligge LENGE

før det blir tatt i bruk. Det er så kjekt å ta det fram når eg har gått lei det

som var der frå før...sånn som no etter jul..så er eg såå glad for at eg hadde desse romantiske

gardinene på lur :):)







Denne vakre engelen og duftelys i blondepose fekk eg

av min " kjære tante unge Lisbeth"...( som kun er 3 år

yngre enn meg ;) til bursdagen !

Tusen takk Lisbeth...dette falt virkelig i smak :)











Har lenge hatt lyst på fuglebur frå KID..men det er

langt frå her vi bur til den butikken...derfor er eg såå

takknemlig for at mannen min var så grei at han

ville kjøpe det til meg sist fredag då han var i by`n :)

Takk til deg "Anitas Hus" for det lure tipset

med å ha vakre småroser rundt...det gjorde det

ekstra fint synest eg :)






Mørke møbler...lyse vegger, gardiner..puter og "stasj"

preger stova vår. Eg synest det er såå fint å sjå i heimane

til dokke som har såå mykje lyse møbler...men hos oss

forblir dei nok mørke i stova. Mange av møblane har

kvar si historie...og spisebordet

og stolane er over 100 år gammalt..og eg kjøpte dei

for mi aller første "ordentlig lønning" !!

Litt artig i grunnen :) Har beisa dei om igjen og

trekt om stolane !!









Dette fatet frå "Lisbeth Dahl" er òg ei koselig

bursdagsgåve eg fekk til dagen min med ei

kjær venninne :):)





Tusen takk for dei koselige helsingane dokke legg

igjen på bloggen min...det gleder meg veldig i ein aktiv kvardag :)

Ha ei fortsatt STRÅLANDE veke !!

klem frå Johanne




15 kommentarer:

Hulda sa...

Ble glad da jeg så du hadde oppdatert bloggen. Så mye fint du viser! Det første bildet var jo bare så skjønt, med den sinkgrå lykta, rosen og gardina som man ser litt av. Du har det skikkelig koselig. Ser ut som en varm og god atmosfære hos deg. :) Gardinene var nydelige, godt å spare noe til man virkelig har lyst på noe nytt. :)

Fjordheim sa...

Takk for en koselig omvisning i stua di. Var mye fint der syns jeg. Jeg har også noen gamle mørke møbler, med en historie, som jeg ikke kan male.Syns stua di var fin med litt mørke møbler. Nydelige gardiner. Det hender jeg også kjøper ting som ikke blir tatt i bruk før det har gått litt tid.
Ønsker deg en flott dag :)

Anonym sa...

Tusen takk for hilsen. Jeg syns ikke du ordla deg feil på noen måte:-) hyggelig hilsen. Nydelige gardiner de lyse du viser litt av. jeg og har fint fuglebur fra kid. Mye flott her .
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Så koselig, Johanne! Du har masse, masse fine saker - og jeg elsker sånne "sightseeinger" rundt om i folks hjem:) Herlige kjøkkengardiner, faktisk noe sånt jeg er på utkikk etter. har ikke funnet noe ennå, men det blir vel. Fortsatt fin uke til deg! Klem fra Randi**

Malys krok sa...

Så mye fint å se hos deg! Vet ikke om det går an å ta noe ut for å bemerke spesielt, for alt passet så fint sammen. Synes det buret ble nesten som et smykke med de rosene på. Din datter har gjort helt rett da hun gav deg lykta, den "sto" så flott til alt det andre. Ha det godt. Margit.

Magdalena sa...

sååå mye vakkert på en gang....
og det fugleburet,- herligt!!
ha en fin onsdagskveld~~~

Alven sa...

Hei :-)

Takk for koselig kommentar på siden min :-)

Nydelige ting du viser! Du har det veldig fint hjemme hos deg . Kommer gjerne tilbake hit :-)

Ønsker deg en fin helg :-)

klem

Malys krok sa...

Tusen takk for alt det koselig du sa hos meg. Det er så fint at du nevner din mamma, jeg har både henne og deg i tanke og bønn fortsatt. Synes det er flott at du har, et nært og godt forhold til henne. Det hadde jeg til min mamma og. Hun setter nok stor pris på dine besøk. Tror du er en snill og god omsorgsperson. Synd du fikk influensa. Ønsker deg riktig god bedring, Johanne.

johanne`s rom sa...

Så mye fint du har fått da. Det ser veldig koselig ut hos deg og du har veldig mange fine stemningsbilder. Ønsker deg en koselig helg.

Tulip sa...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!
Tenk at jeg ikke har sett bloggen din før; en flott blogg du har!

Mange nydelige bilder og tanker rundt din mor. vakkert, blir ordentlig rørt.
Håper hun kvikner til og at dere får mange fine dager sammen!

Ønsker deg og dine en flott helg!

Magdalena sa...

heia....
takk for hilsener fra deg, så hyggelig!!!
pelargoniaen vet eg ikke hvordan eg skal stelle,- har satt noen bort uten klipp, denne var slik, så eg klippet bort det som var vissent nå, for en uke siden,- så langt er den kommet allerede,- men må ha vann hver dag....
håper eg har gjort rett!
noen har eg ikke satt bort i det hele tatt,- de er grønne ennå,- tar bare bort det som er vissent.
klem og god helg til deg og diñe~~~~

magny

Anitas hus sa...

Hei, Johanne!

Ser jeg har gått glipp av noen innlegg her, blant annet din bursdag så: GRATTIS MED DAGEN PÅ ETTERSKUDD!!!!!!!
Så mye fint du har fått og så snilt av mannen din å kjøpe fuglebur til deg. Tror mannin min hadde gått på zoo-butikken og kjøpt ett hvis jeg hadde bedt ham om det samme, tjihi:)

Godt å se at mamman din ser så frisk og glad ut. Godt at alt gikk så bra som det gjorde.

Tusen takk for mailen din også, det er så koselig. Beklager at jeg ikke har hatt tid til noe i det siste, men jeg holder på med ett prosjekt på jobb og deadline henger over meg så jeg jobber snart døgnet rundt. Men jeg kommer sterkere tilbake igjen.
Ha en fin helg, Johanne!
Klem:O)

Min Still By Maia sa...

Takk for koselig hilsen! Så stemningsfulle og fine bilder du viser.

Ha en fin helg!
KLEM

Unknown sa...

Så nydelig det lille fugleburet ditt ble! Da jeg var i Stockholm forrige helg fikk jeg kjøpt en fulg i jern som har flyttet inn i et av mine 3 fuglebur :O)
Ønsker deg en riktig fin helg!
Det var koselig og titte innom deg.

Klem Susanne

Anonym sa...

Hei igjen, Johanne! Jeg har en utfordring til deg, om du har lyst:) Klem fra Randi**